Adódigitalizáció – Avagy hogyan takarítsunk meg pénzt, időt és energiát?

A NAV az elmúlt évek során rengeteg új kifejezéssel ismertette meg a vállalkozások adózási és számviteli szakembereit, akarva-akaratlanul. Gyakorlatilag már minden, e területeken tevékenykedő kolléga hallotta az alábbi fogalmakat: XML, XSD, hash kód, interface, API, validációs hibakód, specifikáció, stb., még akkor is, ha korábban nem is foglalkozott informatikával.

Társaságunk kezdeti működése óta nagy hangsúlyt helyez a digitalizációban rejlő lehetőségek kihasználására, a manuális munkák egyszerűsítésére és az adókockázatok csökkentésére.

Adózási és IT szakértőink közös munkájával célunk, hogy ügyfeleink munkáját hatékonyabbá tegyük.

Adózást egyszerűsítő szolgáltatásainkkal – kis túlzással – szinte gyerekjáték az áfa bevallás elkészítése és a számlák könyvelése. Hogyan? Az alábbiakban bemutatjuk néhány üzleti megoldásunkat.

Adókockázat csökkentés? – Hazai és külföldi adószámok ellenőrzése gyorsan és hatékonyan

Sokak számára VAT-Checker néven ismert alkalmazásunk története egy adóátvilágításig nyúlik vissza, ahol százas nagyságrendben kellett adószámokat ellenőriznünk. Saját bőrünkön tapasztaltuk, hogy az adószámok ilyen nagyságrendben történő ellenőrzése nemcsak, hogy nem hatékony, de kockázatos is. Biztosan akar bárki is adószámokat ellenőrizni egész nap? Ennek megoldásaként Társaságunk elkészítette adószám lekérdező szoftverünket, amely remekül használható a könyvelési rendszerben lévő vevő és szállítói törzsadatok NAV adatbázisból történő frissítésére, illetve adószámok tömeges ellenőrzése.

A megoldással könnyedén lekérdezhető akár több ezer belföldi vagy közösségi adószám is, továbbá a rendszer gondoskodik a lekérdezések naplózásáról is, így nem szükséges azokról képernyőfotók készítése. Fejlesztésünkkel akár több ezer adószám lekérdezése egy kávészünet alatt megtörténhet. Az alkalmazás nagy előnye, hogy a lekérdezéssel kizárhatók az adószámokból eredő adókockázatok, pl. a közösségen belüli termékértékesítés vagy szolgáltatásnyújtás esetén.

A lekérdezési alkalmazással kapcsolatban részletesebb információ itt található.

Adóadminisztráció egyszerűsítés? – Áfa bevallás (65), online számla adatszolgáltatás (Áfa bevallás M lap), Áfa összesítő nyilatkozat (A60) automatizálása

Ki ne tudná, hogy mekkora stresszt jelent az áfa bevallások és összesítő nyilatkozatok elkészítése egy szép huszadikai napon. De vajon biztosan ezzel szeretnénk tölteni az időt más hasznos elfoglaltságok helyett?

Tapasztalataink alapján megállapítható, hogy nincsen kettő ugyanolyan számlázási-könyvelési rendszerrel működő vállalkozás, mert minden társaság saját tevékenységének megfelelő háttérfolyamatokat alakított ki. Éppen ezért, szakértőink minden vállalkozás számára egyedileg fejlesztik ki a számukra tökéletes üzleti megoldást, amely garantálja a személyre szabhatóságot.

Az egyedi fejlesztés igen nagy rugalmasságot biztosít és nagy előnye, hogy akár a könyvelési rendszerbe történő fejlesztés nélkül is tökéletes megoldás biztosít. Egyedi fejlesztésünk további nagy előnye egy dobozos szoftverrel szemben, hogy nem szükséges olyan felesleges funkciók megvásárlása, amelyek a vállalkozás számára egyéb módon rendelkezésre állnak.

Egyedi jellegű megoldást biztosítunk – többek között – az áfa bevallás mellékletét képző adatszolgáltatás (közismert nevén M lap) szoftverrel történő elkészítésében és áfa bevallásba történő importálásában. E fejlesztésünk nemcsak elkészíti az adatszolgáltatást, hanem a rendelkezésre álló adattartalmat összeveti a NAV Online Számla adatbázisával, az esetleges hibákat akár automatikusan javítja, a javított adatokról információt ad a felhasználó számára.

E megoldásunkkal akár több ezer számlának az adatszolgáltatását készíthetjük el akár fél óra alatt. A modul tetszőlegesen kiegészíthető akár az összesítő nyilatkozatok (A60-as nyomtatvány), vagy a teljes áfa bevallás (65-ös bevallás) elkészítésével.  Az alkalmazással az adatszolgáltatás elkészítésének időtartama radikálisan csökkenthető, oly módon, hogy a könyvelési rendszer adatait az alkalmazás online módon összeveti a NAV-nál elérhető adatokkal, amely ezáltal az adókockázatokat is minimalizálja.

Az alkalmazással kapcsolatban részletesebb információ itt található.

Hogyan használjuk ki a NAV adatbázisokban rejlő lehetőségeket? – Számla import funkció a NAV online számla adatbázisból

Sokszor felvetődik ügyfeleink részéről, hogy a NAV évről-évre többletfeladatokat ró az adózókra, mikor szolgáltat végre?

2021. január 1-jével elindult a NAV 3.0 adatszolgáltatási alkalmazása, amely lehetővé teszi, hogy a szállítók által feltöltött számlák teljes adattartalmát szoftverünk legyűjtse, majd a számlákat az előre meghatározott file struktúrára, illetve excel táblázattá átalakítsa és lehetővé tegye a könyvelési programba történő importálást.

A számla import során a NAV adatbázisában rendelkezésre álló összes számlaadat legyűjthető, mint például: megrendelésszám, szállítólevél szám, szállítási dátum, szerződésszám, eladó / vevő kódja, beszállító kódja, költséghely, projektkód, főkönyvi számlaszám, GLN szám, anyagszám, cikkszám, EKÁER azonosító, stb.

Az importálással gyakorlatilag megtörténhet a számla előrögzítése és a könyvelő kollégáknak csak azon adatokat kell rögzíteni, amely a teljeskörű könyveléshez szükséges.

Számla import megoldásunk e mellett kiválóan használható kontrolling, ellenőrzési és tervezési feladatok optimalizálására is.

A NAV adatbázisából legyűjtött adatok mellé rendszerünk automatikusan hozzá tud rendelni egyéb olyan adatokat is, amelyek a könyvelés számára szükségesek. Ezen megoldással akár több száz számla is lekönyvelhető óránként, emellett igen jelentősen csökkenti a számla hibás rögzítéséből adódó kockázatokat.

Fejlesztésünk nem igényel beavatkozást a könyvelési programba, így rugalmasan hozzáigazítható bármilyen egyszerűbb vagy integrált rendszerhez.

Az alkalmazással kapcsolatban részletesebb információ itt található.

Beütött a baj? – Megoldás: Csoportos számlaadat-szolgáltatás kibocsátói oldalon

Az utóbbi időben számtalanszor hallható, hogy akár multinacionális vállalatok, akár kisebb vállalkozások szervereit feltörik, adatokat szereznek, vagy egyszerűen letiltják az adatokhoz történő hozzáférést. Mit csinálunk? Legyintünk vagy elgondolkozunk, hogy mit tennénk egy ilyen helyzetben?

2020. július 1-jétől a számlaadat-szolgáltatásra kötelezettek köre és tárgya is kibővült, illetve tovább bővült 2021. januárjától is. Gyakorlatilag minden kiállított számla esetén kötelező a számla adattartalmának elküldése a NAV részére, amelyet a számlázó programnak automatikusan kell elvégeznie.

Csoportos számlaadat-szolgáltatási alkalmazásunk tökéletes megoldás lehet, amennyiben manuálisan kell a vevők részére kiállított számlaadatokat rögzíteni, mert kézi számlákat állítanak ki vagy a számlázó program valamilyen ok miatt nem tudja azonnal beküldeni a NAV-hoz a számla adattartalmát.

Mikor nagy segítség alkalmazásunk? Csoportos számlaadat-szolgáltatás alkalmazásunkra kibocsátói oldalon alapvetően kettő esetben lehet szükség. Az egyik, amikor tömegesen állítunk ki kézi számlákat tevékenységünkből adódóan, a másik eset, amikor számlázó programunk ideiglenesen alkalmatlan az adatszolgáltatás elvégzésére. Ilyen probléma tapasztalataink alapján technikai probléma vagy vis maior esetben fordul elő. Előbbire példa egy verzióváltás az ügyviteli programban, vagy a NAV adatszolgáltatási rendszere frissül (verzióváltás). E mellett egyre gyakrabban előfordul, hogy a teljes könyvelési és készletgazdálkodási rendszer akár hetekre leáll, például külső hackertámadás vagy zsarolóvírus következtében.

Tekintettel arra, hogy a NAV számlaadat-szolgáltatását kibocsátói oldalon egyesével lehet megtenni, ezért a kiállított számlák rögzítése rendkívül időigényes és kockázatos, hiszen már egy-egy számlaadat eltérés is azt eredményezi, hogy a vevő és szállító számla-adatszolgáltatás nem fog megegyezni.

Alkalmazásunk a fenti esetekben jelent gyors és hatékony segítséget, hiszen az adatszolgáltatást a számlázó programtól függetlenül a NAV online számla adatszolgáltatás felületen végezzük el, eleget téve ezáltal a jogszabályi kötelezettségnek.

Az alkalmazással kapcsolatban részletesebb információ itt található.

Megoldásaink nagy előnye, hogy egyedileg fejlesztjük minden megrendelőnknek személyre szabottan és nem igényli az alkalmazott számlázási-könyvelési rendszerbe történő semmilyen beavatkozást. 

Társaságunk számos egyéb adóadminisztrációt egyszerűsítő szolgáltatást nyújt a számlák digitalizációjától a beszerzési és utalványozási folyamat optimalizálásán keresztül egészen a munkaügyi iratok kezeléséig, digitalizálásáig.

Amennyiben szolgáltatásaink elnyerték tetszésüket, keressék szakértőinket a lenti elérhetőségeken, hogy alkalmazásunkkal részletesen egy online prezentáció keretében megismertethessük Önöket.

Ez a weboldal is sütiket használ!
A kényelmes böngészési élmény érdekében sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. A weboldalon megtekintheti az Adatkezelési és Süti Tájékoztatónkat (PDF).
Szükséges:
Az weboldal működéséhez elengedhetetlenül szükséges sütik. Ezek nélkül a weboldalt nem lehet megtekinteni.
Statisztikai:
A weboldal statisztikáinak elemzésével tudjuk weboldalunkat hatékonyabbá tenni, hogy a lehető legmagasabb felhasználói élményt nyújtsuk kedves látogatóinknak. Ezért gyűjtünk statisztikai adatokat a Google Analytics segítségével, amely kizárólag az IP címeket tárolja a személyes adatok közül.
Reklámcélú:
Azért települnek ezek a sütik, hogy a felhasználók számára egyedi ajánlatot, és számára releváns, érdeklődési körébe tartozó reklámajánlatokkal tudjuk megcélozni.