Digital CIT – Automatizált társaságiadó-bevallás
Sok időbe telik a társasági adó bevallás elkészítése? Nincsen elég szakértői kapacitás a bevallás feltöltésére? Több leányvállalattal rendelkezik a cégcsoport? Kockázatot látnak a bevallás kitöltésében? Amennyiben a fenti kérdések bármelyikére igen a válasz, akkor a Digital CIT alkalmazásunkat ajánljuk megoldásként.
A társaságiadó-bevallás elkészítése minden évben jelentős munka elé állítja a cégeket. Az adózási szakterületnek nagy mennyiségű, a könyvelési területtől származó adatot kell rögzítenie a bevallási nyomtatványon, emellett az adóalap-csökkentő és -növelő tételek meghatározása, a rendelkező nyilatkozatok kitöltése, a támogatásokra vonatkozó információk felvitele is jelentős időt és odafigyelést igényel. 2023 óta ezekhez társul a transzferár-adatszolgáltatás elkészítése.
Ha a könyvelési szakterület által előzetesen megadott adatok változnak, az kihat a bevallás többi adatára is, akár a fizetendő adó összegét is érintheti, ezért az új adatokat is rögzíteni szükséges.
A kézi adatbevitel, mint a legtöbb területen, a társaságiadó-bevallás kitöltése során is hibalehetőségeket hordoz. A manualitásból fakadó kockázatok azonban minimalizálhatóak a bevallás elkészítésének automatizálásával.
Társaságunk adó- és IT szakértőinek együttműködésével olyan – Windows alapú, több gépen is futtatható – alkalmazást dolgoztunk ki, amely a rendelkezésre álló adatokból feltölti a bevallás megfelelő részeit. Az alkalmazás több szempontú ellenőrzést végez, az esetleges hibákat jelzi, igény szerint automatikus korrekciót végez.
Az alkalmazást a megrendelő igényeire szabottan készül el. Alapértelmezetten külön bemeneti fájlból tölthetőek be az alábbi adatok:
- Fixen töltendő adatok: Lehetőség van arra, hogy az alkalmazás részére megadjuk azon adatokat, amelyek minden kitöltésnél azonosak, pl. a cégcsoport esetében a kitöltő ügyintéző adatai, a bevallási időszak, a gazdálkodási forma és ágazat, az innovációs járulékelőleg-kötelezettség meghatározásához a vállalkozás méretére vonatkozó nyilatkozat stb. Ezeket a program automatikusan kitölti, időt takarítva meg a felhasználó számára, valamint csökkentve a hibás kitöltés kockázatát.
- Adóalap-csökkentő és -növelő tételek, jövedelem-nyereségminimum: A megrendelő az ezen adatok meghatározásához szükséges mellékszámításokat elvégezheti a saját táblázatkezelő programjában, majd a kapott adatokat átemelheti a bemeneti fájlként felhasználni kívánt adattáblába. Az érintett adatok így az ÁNYK-hoz képest felhasználóbarátabb felületen tölthetőek, a bevallási nyomtatványba történő rögzítést a program automatizáltan elvégzi.
- Mérleg és eredménykimutatás: A könyvelési szakterület közvetlenül töltheti az érintett táblázatokat. Ennek köszönhetően szükségtelenné válik a könyveléstől kapott adatok manuális (újra)rögzítése, és minimalizálható a hibás adatbevitelből fakadó kockázat.
- Rendelkező nyilatkozatok: A háttértáblázatok megőrizhetőek, és az esetleges változások átvezetését követően a következő években is újra használhatóak. Ennek köszönhetően az RNYIL-lapok kitöltésének időigénye töredékére csökken.
- Transzferár-adatszolgáltatás: A külön is megrendelhető alkalmazásunkkal elkészíthető TP-adatszolgáltatás adatait önállóan is be lehet fűzni a nyomtatványba. Így, ha a társaságnak külön transzferár-szakértője van, a tőle kapott adatokkal automatizáltan elkészíthetőek a bevallás ATP-lapjai, majd azok hozzácsatolhatóak a már elkészített bevalláshoz.
A program a betöltött adattáblák felhasználásával xml állományt készít, ezáltal a bevallás közvetlenül beküldhető a NAV felé. Lehetőség van továbbá arra is, hogy ha az automatizált kitöltést követően valamely adatban változás következik be (például korrigálni kell egy mérlegadatot, vagy módosulnak a transzferárra vonatkozó információk), akkor a már elkészített xml állomány mellé a módosított adattáblát betöltve automatizáltan elkészítsük a bevallás korrigált változatát. Ez mind egy benyújtás előtti korrekció, mind egy esetleges önellenőrzés elkészítését jelentősen megkönnyíti.
Milyen előnyökkel jár az alkalmazásunk használata?
- Alkalmazásunkat minden megrendelő részére egyedileg fejlesztjük, így nem egy dobozos alkalmazást kapnak adunk, hanem azt, amire a megrendelőinknek pontosan szükségük van.
- Alkalmazásunk nem igényli az ügyviteli szoftverekbe történő semminemű fejlesztést vagy összeköttetést.
- A bevallás elkészítése igen jelentősen felgyorsul, ezáltal a program csökkenti a vállalkozás szakértőinek időráfordítását.
- A megrendelő a felhasználni kívánt adattáblák számát a saját folyamataihoz igazíthatja. Így a különböző szakterületekről származó információk közvetlenül az adott terület szakemberei által kitölthetőek, nincs szükség azok időrabló – és hibalehetőséget hordozó – újbóli bevitelére.
- Az RNYIL-lapok háttértáblái évről évre újra felhasználhatóak, a hosszadalmas adatbevitel egy gombnyomással kiváltható.
- A program önellenőrzések esetén is használható.
- Az alkalmazás használatával minimálisra csökkenthető a hibás kitöltésből eredő adókockázat.
- Az alkalmazás fejlesztését gyors átfutással és rövid szállítási határidőkkel végezzük.
Amennyiben tájékoztatónk felkeltette figyelmét, kérjen online bemutatót, ahol szakembereink röviden ismertetik a programban lévő lehetőségeket és előnyöket.