Digital OPG – A pénztárgép adatainak összevetése a NAV adataival

Nem biztos abban, hogy a NAV részére beküldött pénztárgép adatok megegyeznek a pénztárgépek által, a könyvviteli rendszerbe átadott adatokkal? Szeretnék tudni, hogy van-e eltérés a pénztárgép által beküldött és a lekönyvelt adatok között? Nincsen erőforrás az eltérések feltárására? Amennyiben a fenti kérdések bármelyikére igen a válasz, akkor a Digital OPG alkalmazásunkat ajánljuk megoldásként.

A NAV számára egyre fontosabbá válik, hogy az adózóktól pontos adatokat kapjon, mivel ellenőrzéseit immár az adatvagyonra támaszkodva végzi.

Az Adótraffipaxon 2024.03.26-án közzétett tájékoztató szerint a NAV 2024-re a rendelkezésére álló adatvagyon felhasználásával, célzott kockázatelemzéssel és a gazdasági folyamatokhoz igazodva határozta meg az ellenőrzések irányát. Az adóhatóság az ellenőrzések típusát az adózók magatartásának függvényében választja meg. Kiemelt figyelmet kap az adózói adatszolgáltatások adathelyességének biztosítása.

Az adóhatóság ennek keretében ellenőrzi egyebek közt az online pénztárgépekből érkező adatok és az áfabevallások közötti eltéréseket. A korábbiaktól eltérően azok az adózók, akik pl. a NAV OPG rendszerében hibás adatot szolgáltatnak, vagy egyáltalán nem szolgáltatnak pénztárgépadatot, immár nem csak támogatási eljárásra számíthatnak, hanem bírságra, szélsőséges esetben akár büntetőeljárásra is.

Társaságunk adó- és IT szakértőinek együttműködésével olyan – Windows alapú, több gépen is futtatható – alkalmazást dolgoztunk ki, amely összehasonlítja az adózói online pénztárgép adatokat a NAV-hoz beküldött adatokkal, és kiemeli az esetleges eltéréseket. Ezáltal a vállalkozás saját maga tudja feltárni az adatszolgáltatás esetleges rendszerszintű hibáit, amelyek, ha azokat egy NAV-ellenőrzés derítené fel, adóhiány megállapításához, illetve bírság kiszabásához vezethetnének.

Milyen előnyökkel jár az alkalmazásunk használata?

  • Alkalmazásunkat minden megrendelő részére egyedileg fejlesztjük, így nem egy dobozos alkalmazást adunk, hanem azt, amire a megrendelőinknek pontosan szükségük van.
  • Alkalmazásunk nem igényli az ügyviteli szoftverekbe történő semminemű fejlesztést vagy összeköttetést.
  • Az alkalmazás használatával minimálisra csökkenthető a hibás adatszolgáltatásból eredő adókockázat.
  • Az alkalmazás fejlesztését gyors átfutással és rövid szállítási határidőkkel végezzük.
  • A szoftver összehasonlítja az adatbázisokban lévő adatokat, az eltéréseket megadja, ami lehetővé teszi a rendszerszintű hibák javítását.
  • Az alkalmazással nemcsak az adókockázatok, hanem az esetleges könyvelési hibák is feltárhatók.

Amennyiben tájékoztatónk felkeltette figyelmét, kérjen online tájékoztatót, ahol szakembereink röviden ismertetik a programban lévő lehetőségeket és előnyöket.

Ez a weboldal is sütiket használ!
A kényelmes böngészési élmény érdekében sütiket használunk a tartalom és a közösségi funkciók biztosításához, a weboldal forgalmunk elemzéséhez és reklámozás céljából. A weboldalon megtekintheti az Adatkezelési és Süti Tájékoztatónkat (PDF).
Szükséges:
Az weboldal működéséhez elengedhetetlenül szükséges sütik. Ezek nélkül a weboldalt nem lehet megtekinteni.
Statisztikai:
A weboldal statisztikáinak elemzésével tudjuk weboldalunkat hatékonyabbá tenni, hogy a lehető legmagasabb felhasználói élményt nyújtsuk kedves látogatóinknak. Ezért gyűjtünk statisztikai adatokat a Google Analytics segítségével, amely kizárólag az IP címeket tárolja a személyes adatok közül.
Reklámcélú:
Azért települnek ezek a sütik, hogy a felhasználót számára egyedi, releváns, érdeklődési körébe tartozó reklámajánlatokkal tudjuk megcélozni.